Zinzoekers zomerfeest

Zinzoekers heeft wat te vieren! Allereerst dat Zinzoekers sinds januari een officiële pioniersplek van de Protestantse Kerk is. En dat steeds meer twintigers en dertigers Zinzoekers weten te vinden. Kom daarom ook naar het zomerfeest op 29 juni!

Tijdens het Zinzoekers zomerfeest, in de tuin van het stadsklooster in hartje Den Haag, vieren we dat Zinzoekers officieel een pioniersplek van de Protestantse Kerk is. Er is muziek en tijd voor ontmoeting en verdieping. Heeft het eigenlijk wel zin om steeds maar te blijven zoeken? Theoloog Alain Verheij zet ons hierover aan het denken. Hij geeft tijdens het feest een lezing.
Je bent van harte uitgenodigd!

Zinzoekers is een netwerk van twintigers en dertigers die samenkomen rondom thema’s van zingeving en geloof. We merken op dat veel twintigers en dertigers druk ervaren om te presteren, thuis en op de studie en/of het werk. Verwachtingen zijn hoog: we moeten keuzes maken, een carrière opbouwen, settelen, een huis kopen, een gezin starten. Op sociale media is het een gewoonte geworden om het perfecte plaatje te presenteren. Bij Zinzoekers gaan we op zoek naar betekenis. We bieden ruimte om het leven te delen en te vieren. En dan niet alleen de mooie dingen, maar ook onze zorgen. We willen elkaar eraan herinneren hoe belangrijk het is om regelmatig stil te staan bij en los te komen van de dagelijkse dingen. De oude verhalen en rituelen uit het Christendom bieden ons daarbij inspiratie en houvast.
Zinzoekers heeft een aantal vaste activiteiten zoals een maandelijkse maaltijd, een verdiepingsavond genaamd ‘De Verdieping’, een leesclub, ‘food-en-film’ avonden. Daarnaast wandelen we regelmatig samen, gaan we op pelgrimage naar Taizé, Iona of een klooster iets dichter in de buurt, zoals Casella. Andere voorbeelden van activiteiten: De Nacht van de Hoop met Pasen, een pinksterpelgrimage, de kerstspecial.
Zinzoekers zomerfeest
Feest, muziek, verdieping en ontmoeting en een lezing door Alain Verheij: ‘theoloog des twitterlands’ en auteur van het boek God en ik, wat je als weldenkende 21e-eeuwer kunt leren van de bijbel.
Voor zinzoekers, geïnteresseerde twintigers en dertigers uit Den Haag, mensen van de kerken in Den Haag (van harte welkom ook als je geen twintiger of dertiger bent, maar wel nieuwsgierig naar Zinzoekers) en supporters van Zinzoekers.

Westeinde 101, in de tuin van het stadsklooster Den Haag
Zaterdag 29 juni
Het feest begint om 15.30 uur. Om 17.30 sluiten we af met een borrel.
Kijk voor het volledige programma en om je aan te melden op www.zinzoekers.nl of mail naar dorinde@zinzoekers.nl