Abdijkerkhof

​​​​​Welkom op het Abdijkerkhof
Op een rustige plek in de wijk Loosduinen, bij de monumentale Abdijkerk, bevindt zich het Abdijkerkhof. Een plek om te begraven, te herdenken of even stil te zijn. Het Abdijkerkhof is er voor iedereen. Hier worden sinds de 19e eeuw tot de dag van vandaag mensen begraven en in de urnenmuur bijgezet. Mensen uit de wijk, mensen uit de kerk, mensen die zich aangesproken voelen door het karakter van het kerkhof. De Abdijkerk werd tussen 1238 en 1250 gebouwd als kapel van een klooster. Daarmee is de Abdijkerk het oudste gebouw van Den Haag. De kerk is nog altijd in gebruik voor kerkdiensten en andere activiteiten van de Protestantse Kerk. In vroeger tijden werd in de Abdijkerk zelf begraven. Toen dat in 1829 verboden werd, is het Abdijkerkhof ontstaan. Sinds de laatste renovatie van het kerkhof in 2007 zijn er 450 graven. In de urnenmuur zijn 22 nissen.

Mogelijkheden
Op het Abdijkerkhof bevinden zich zowel graven als plekken voor asbestemming. Er zijn particuliere en algemene graven. In de urnennis kunnen asbussen worden geplaatst. Ook is het mogelijk een asbus in een graf bij te zetten. In alle typen graven zijn op dit moment plaatsen beschikbaar. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem contact met ons op, we geven graag nadere informatie. De actuele tarieven voor de verschillende graven en een nis in de urnenmuur zijn te vinden op de tarievenlijst onder aan deze pagina.

Type Eerste uitgifte Aantal
bijzettingen
Particulier zandgraf 20 jaar
Particulier keldergraf 20 jaar