Wake voor vluchtelingen

Op 20/21 juni 2020 vindt de eerste editie plaats van de 24-uurs Wake voor vluchtelingen  in het Haagse buurt-en-kerkhuis Bethel, het decor van het spraakmakende kerkasiel. Het thema dit jaar is 'Kinderen eerst'. Volg de livestream en waak mee!

Met de Wake voor vluchtelingen, vanaf nu elk jaar op Wereldvluchtelingendag, vragen de we aandacht voor een humaan vluchtelingenbeleid en menswaardige voorzieningen voor en behandeling van vluchtelingen. Zo willen we betrokkenheid inspireren en stimuleren, relevante informatie delen en publieke aandacht genereren. Thema is dit jaar: ‘Kinderen eerst’. We vragen speciaal aandacht voor kinderen in de vluchtelingenkampen op de Griekse eilanden. Daar dreigt een catastrofe. Ook vertellen we de verhalen van kinderen die in Nederland een beroep deden op de Afsluitingsregeling Kinderpardon. Aan het woord komen verschillende voorgangers, jonge vluchtelingen, juristen, politici en hulpverleners die jonge vluchtelingen bijstaan.

De Wake voor Vluchtelingen wordt georganiseerd door Stek, de Protestantse Kerk Den Haag en de Protestantse Diaconie Den Haag, dezelfde organisaties die het voortouw namen voor het kerkasiel voor het gezin Tamrazyan en de non-stopviering in Bethel (oktober 2018-januari 2019). In de traditie van het kerkasiel verzorgen verschillende voorgangers een deel van de 24 uur durende viering, afgewisseld met gesprekken, verhalen en interviews.

Vanwege de maatregelen rond het coronavirus kunnen belangstellenden helaas niet bij de wake aanwezig zijn. Maar u kunt het doorlopend programma van vier- en inspiratiemomenten, informatie en dialoog via een livestream vanuit buurt-en-kerkhuis Bethel meemaken. U laat zien dat u ook waakt door uw bericht op Twitter of Facebook te delen met de hashtag #ikwaakvoor. Kijk voor meer informatie en het programma op www.wakevoorvluchtelingen.nl. Waak met ons mee!