Talenten en centen

Talenten en centen: beide zijn onmisbaar voor de kerk. Hoe bouw je er de kerk van de toekomst mee? En weten we eigenlijk wel wat er nodig is om onze wensen te realiseren? In de Lukaskerk in de Schilderswijk praatten ze door over dit onderwerp.

Dat deden de gemeenteleden tijdens de afgelopen gemeentemiddag op 16 mei. "De Lukaskerk op (de) tocht" was het onderwerp van de brainstormsessie. Hoe bouwen we aan de kerk van de toekomst? Met talenten van mensen die door vrijwillerswerk het bestuur en de activiteiten van de kerk mogelijk maken. En met centen om bijvoorbeeld de predikant en het onderhoud van het gebouw te betalen. Welke talenten brengen gemeenteleden mee? Hoeveel geld hebben we nodig om onze droom te verwezenlijken? En weten we eigenlijk wel waar dat geld nou precies voor nodig is? Gemeentelid Linde Joziasse stelde die vraag aan een aantal mensen en maakte er het volgende filmpje over.