#Nietalleen

Je hoeft het niet alleen te doen. Dat is de boodschap van kerken en andere organisaties die zich hebben aangesloten bij het initiatief #nietalleen. Zij helpen graag een handje als je hulp nodig hebt met bijvoorbeeld het doen van een boodschap of een luisterend oor zoekt.

Heb je hulp nodig? Of wil je hulp bieden? Dat is de vraag die centraal staat in het initiatief #nietalleen, dat in het voorjaar van 2020 ontstond. Door de coronacrisis kunnen veel mensen praktische hulp gebruiken. Anderen hebben behoefte aan iemand om mee te praten. Veel kerken zetten daarom hulpactiviteiten op. Om meer mensen te kunnen helpen, zijn de activiteiten gebundeld in het initaitief #nietalleen. Inmiddels hebben duizenden kerken en organisaties door het hele land zich aangesloten. Ook de Protestantse Kerk Den Haag doet mee. Er is dus altijd iemand in de buurt die een handje wil helpen.

#Nietalleen is er voor praktische hulpvragen (boodschappen, hond uitlaten, kinderopvang), maar ook voor een goed gesprek. Via de website of het telefoonnummer kun je aangeven waar jij hulp bij kunt gebruiken.