Nacht van de Hoop

De Nacht van de Hoop gaat digitaal! Op 11 april, de avond voor Pasen, zoom je vanuit je eigen huiskamer in op de Grote Kerk van Den Haag. Het thema: Leegte. Hoe ervaar jij de leegte? Vind het uit in deze speciale online editie van de Nacht van de Hoop.

Toen Zinzoekers het thema 'Leegte' koos voor de Nacht van de Hoop 2020, had niemand kunnen bedenken hoe de leegte ons nu in deze tijd zou omringen. Het is overal: lege straten, lege trams, lege schappen, lege agenda’s, leegte in het gemis van mensen om je heen. En een lege Grote Kerk die ook zaterdagavond 11 april leeg zal blijven. Nou ja, bijna leeg dan…

Want een enthousiast en creatief team werkt keihard aan een supertoffe online editie, zodat we toch een bijzonder moment van verbondenheid en verstilling kunnen beleven op de avond voor Pasen.

We staan samen alleen stil bij de leegte. Hoe ervaar jij leegte? In een stil verlangen, beklemming, gemis, inhoudsloosheid, ijdelheid of rust? Kun je ook in deze tijd leegte delen en doorgeven, voelen en omarmen? Vind het uit in deze speciale online editie van de Nacht van de Hoop op zaterdag 11 april!

Vanuit jouw eigen huiskamer zoom je in op de Grote Kerk van Den Haag, in het vacuüm van de Nacht van de Hoop. Er is ruimte voor reflectie en inzichten, we bieden je een blik op de leegte van de wereld, inspiratie en verdieping. Het wordt een nacht van je plek vinden in de leegte, met mooie verhalen, verlaten landschappen, eenzame muziek, lege glazen (kies je mooiste uit de kast) en hoopvol kaarslicht. De nacht duurt zo lang als jij de leegte kunt weerstaan.

Nacht van de Hoop 2020
Vanuit je eigen huis
Zaterdag 11 april
20:00 uur (inzoom-inloop vanaf 19:30 uur)

Ben je erbij? Meld je aan!  Dan krijg van je ons een link om in te zoomen.
Tickets: Vrijwillige bijdrage, na aanmelding ontvang je van ons een tikkie waar je zelf een bedrag in kunt vullen.

Meer weten over Zinzoekers en de Nacht van de Hoop? Klik hier!