Kerstnacht in de Grote kerk

Kom jij Kerst vieren met stadsgenoten? Op Kerstavond staan de deuren van de Grote Kerk in hartje Den Haag weer open voor de traditionele kerstnachtdienst. Kom langs en laat je bezielen door het kerstverhaal, de mensen, mooie muziek en de prachtige kerk.

Door corona kon de Kerstnachtdienst in de Grote Kerk twee jaar geen bezoekers verwelkomen. Dit jaar kan het weer! Ook jij bent welkom. Begin jouw Kerstdagen met deze bijzondere Kerstnachtdienst. Het thema is 'Down to Earth'.

Wat kun je verwachten? We zingen samen bekende kerstliederen, begeleid door het imposante orgel, bespeeld door Aarnoud de Groen. Daarnaast leveren de gekwalificeerde sopraan Sae-Jeong Kim en Joram van Ketel op de trombone een muzikale bijdrage en klimt stadsbeiaardier Gijsbert Kok voor aanvang de toren in naar het carillon voor een warm welkom met kerstmuziek.

Natuurlijk luisteren we met elkaar naar het kerstverhaal en dominee Bert Karel Foppen houdt een korte overdenking. Na afloop is er de mogelijkheid om gezellig na te praten met een kop warme chocolademelk of glühwein.
Kerstnacht in de Grote Kerk
Grote Kerk
Ingang via de Haagse Toren, Torenstraat
Zaterdag 24 december
21:30 uur: Deuren open
22:00 uur: Start Kerstnachtdienst

De entree is gratis, er is een vrijwillige collecte voor de voedselbank.