Herdenking Jom Hasjoa

Op zondag 28 april 2019 herdenken wij in Den Haag de 6 miljoen tijdens de Tweede Wereldoorlog vermoorde Joden. Deze herdenking, met het thema 'Vasthouden aan de boom van het leven' zal plaatsvinden in de Kloosterkerk en begint om 16:00 uur.

Hein Griffioen zal een persoonlijk verhaal vertellen over zijn grootouders, die een Yad Vashem-onderscheiding ontvingen. Deze eretitel wordt door Israël gegeven aan mensen die Joden hebben helpen onderduiken. De jaarlijkse kroniek wordt gelezen door Corien Glaudemans, wetenschappelijk medewerker van het Haags Gemeentearchief. Muzikale medewerking wordt verleend door chazan Ken Gould en het ensemble Eloquentia. Ook leerlingen van enkele scholen zullen een bijdrage leveren aan de bijeenkomst. Na afloop zullen er bloemen gelegd worden bij het Joods Kindermonument op het Rabbijn Maarsenplein.

De Haagse Gemeenschap van Kerken nodigt haar stadgenoten van harte uit deze bijeenkomst bij te wonen. Het geeft onze Joodse stadgenoten vertrouwen dat wij jaar in jaar uit met hen herdenken. Toegang is vrij, registratie is niet nodig. Meer informatie en een contactformulier zijn hier te vinden
Herdenking Jom Hasjoa
Kloosterkerk