Grote Kerk - Grote Kansen

De Grote of Sint-Jacobskerk is al eeuwenlang een kenmerkend gebouw in hartje Den Haag. Het afgelopen half jaar is onderzocht hoe de Grote Kerk als 'Haags Hart' een ontmoetingsplek kan zijn voor bewoners en bezoekers van onze stad.

De Grote Kerk is eigendom van de Protestantse Kerk Den Haag. Maar tegelijkertijd is de Grote Kerk van de stad. Begin dit jaar is de werkgroep Grote Kerk opgericht. Deze werkgroep heeft gesprekken gevoerd, ideeën verzameld en plannen uitgewerkt, met als doel de Grote Kerk in goede staat te houden en een uitnodigende plek in de stad te laten zijn. De plannen zijn te lezen in het stuk "Grote Kerk - Grote Kansen".

De Protestantse Kerk hoopt dat de Grote Kerk zich verder kan ontwikkelen als een multiculturele en sociaal-maatschappelijke ontmoetingsplek voor bewoners en bezoekers van de stad. Een 'Haags Hart', waar iedereen zich thuis voelt en welkom is, waar het bruist van het leven. Naast de verhuur van het gebouw voor congressen, festivals, concerten en andere bijeenkomsten zal de Grote Kerk een eigen programma organiseren met een openstelling, rondleidingen en ontmoetingsbijeenkomsten.

De Protestantse Kerk Den Haag hoopt dat de Grote Kerk de veerkracht en medemenselijkheid van de stad zal bevorderen. Als plaats voor ontmoetingen, die de inspiratie voor vrede en recht voeden. We zien grote kansen voor de Grote Kerk!

Grote Kerk - Grote Kansen
Lees hier het plan van de werkgroep Grote Kerk: Grote Kerk - Grote Kansen

Vrijwilligers gezocht
Veel activiteiten in de Grote Kerk worden mogelijk gemaakt door vrijwilligers. Lijkt het je leuk om gastheer/-vrouw te zijn tijdens de openstelling en bezoekers te vertellen over de geschiedenis en achtergronden van het gebouw? Meld je aan via info@grotekerk-denhaag.nl