Gezocht

De Protestantse Kerk Den Haag is op zoek naar twee interne vertrouwenspersonen, in het kader van het beleid rond veilig kerk-zijn. Als vertrouwenspersoon geef je advies over veilig kerk-zijn en ben je er voor wie een luisterend oor of hulp nodig heeft.

De Algemene Kerkenraad van de Protestantse Kerk Den Haag heeft het Hoofdlijnenplan Samen zorg dragen voor veilig kerk-zijn vastgesteld. Eén van de randvoorwaarden is het aanstellen van twee interne vertrouwenspersonen, een man en een vrouw. Het betreft een vrijwilligersfunctie met een hoge mate van verantwoordelijkheid. Er is een vrijwilligersvergoeding beschikbaar.

De taken van de vertrouwenspersonen zijn onder meer het gevraagd en ongevraagd informeren van wijkkerkenraden, vierplekken en pioniersplekken over het zorg dragen voor veilig kerk-zijn en een actief luisterend oor zijn voor hen die vragen, dilemma’s of situaties hebben rondom fysieke, psychische of sociaal-emotionele (on)veiligheid en hen passend doorverwijzen volgens de PKN Routekaart Vertrouwenspersoon.

Ben jij iemand die aan deze functie invulling kunt en wilt geven? Lees voor meer informatie verder in de uitgebreide functieomschrijving