Geef licht

Kerk in Actie vraagt, in deze periode waarin we toeleven naar Kerst, aandacht voor het lot van vluchtelingenkinderen in Griekenland. Zij leven vaak in slechte omstandigleden. We gunnen hen een beter leven. Geef aan de collectant, in de kerk of maak een gift over.

Juist met Advent leven we toe naar een nieuw begin: de geboorte van Jezus, zelf een vluchtelingenkind. In Hem gaf God licht in het donker, en dat geven wij door. Daarom vraag Kerk in Actie, de organisatie voor landelijk en werelddiaconaat van de Protestantse Kerk, juist in deze periode aandacht voor de situatie van vluchtelingenkinderen in Griekenland en helpt met voedsel, kleding en onderwijs en probeert hen op een betere plek te krijgen.

De nood in de vluchtelingenkampen in Griekenland blijft hoog. Gammele tenten. Extreme kou of juist de ondraaglijke hitte. Onveiligheid, gebrek aan schoon drinkwater, medicijnen en sanitaire voorzieningen. En misschien wel het ergst van alles: de uitzichtloosheid, het jarenlange, onzekere wachten. Dat is de realiteit waarin duizenden kinderen in Griekse vluchtelingenkampen opgroeien. Wij gunnen hen een beter leven. Daarom komen we in actie en geven we de hoop van advent door. Doe mee! Geef licht aan vluchtelingenkinderen in Griekenland.

Doneren kan op verschillende manieren: door direct op onderstaande knop te klikken, maar ook tijdens de collecte in de kerk of bij de huis-aan-huiscollectant.

Meer informatie over deze actie is te vinden op de website van Kerk in Actie