Buurt-en-kerk

Buurt-en-kerkhuizen zijn diaconale plekken waar buurt en kerk samenkomen. Er is ruimte voor ontmoeting, verbinding en verdieping. Je kunt er terecht voor een keur aan gezellige en inspirerende activiteiten en kunt er hulp en praktische ondersteuning vinden.

Buurt-en-kerkhuizen geven op een moderne manier gestalte aan de aanwezigheid van de kerk in de stad. Op deze locaties zijn diaconaal werkers samen met vele vrijwilligers aan het werk voor hun wijk. De activiteiten zijn afgestemd op de vragen en behoeften van de buurtbewoners.

In de buurt-en-kerkhuzien is van alles te doen. Er wordt hulp geboden aan mensen die een helpende hand kunnen gebruiken. Zo zijn er inloopspreekuren, taallessen, huiswerkondersteuning en nog veel meer activiteiten. Ook brengen de buurt-en-kerkhuizen mensen met elkaar in contact, door bijvoorbeeld een buurtfeest, Tienerrestaurant of een gezamenlijke maaltijd. Er is ook ruimte voor verdieping en inspiratie. Zo kun je een kringviering bijwonen of naar de Buurtbios gaan. Kijk op de website van het buurt-en-kerkhuis bij jou in de wijk voor de volledige agenda.