Bijbelcursus

Vanaf 17 mei kun je een bijbelcursus volgen van 5 avonden in de Christus Triumfatorkerk. De korte basiscursus helpt om meer inzicht te krijgen in de opbouw van de Bijbel en te ontdekken of er rode lijnen zijn te trekken door de veelheid van Bijbelse boeken.

De Bijbel is het meest verkochte boek ter wereld. Je vindt Bijbelse verhalen overal terug: in de literatuur, in de schilderkunst, in film en in de popmuziek. De Bijbel is ook een weerbarstig boek. De 66 boeken die Bijbel omvat bevat een veelheid van genres en er is ruim duizend jaar aan geschreven.

In deze cursus 'De Bijbel in de Grote Lijn', leer je de Bijbel van dichtbij kennen, zonder te verdwalen in de veelheid van boeken en de weerbarstige taal. De cursus is zowel bedoeld voor mensen die de Bijbel (enigszins) kennen, als voor wie de Bijbel volkomen vreemd is. De cursus zet in bij de literaire achtergronden van de bijbel en behandelt vier centrale figuren uit de Bijbel: Abraham, David, Maria en Paulus. Elke avond worden er verbindingen gezocht met onze eigen cultuur. De cursus wordt gegeven door ds. Jaap van den Akker.
De Bijbel in de Grote Lijn
Christus Triumfatorkerk
Juliana van Stolberglaan 154
Dinsdag 17, 24, 31 mei, 7 en 14 juni 2022
20:00 - 22:00 uur
Kosten: € 25,-. (inclusief uitgebreide cursusmap en koffie).
Aanmelden (uiterlijk 11 mei) via predikant@ctkerk.nl.